Thursday 27 December 2012

3 days more




Kawaii-desu ! Recall something ? Memories kept forever . Full stop :D

Salam . Mukadimah dulu sebelum kita pergi lebih lanjut . Lagu blog saya yang baru ni comel je kan ? Apink - He's my baby . Lagu ni sama sekali tiada kaitan dengan yang masih hidup mahupun yang sudah meninggal dunia . Err . Sebenarnya ada . Lagu ni lagu chapter1 cerita ceriterakita by Nana Johari . Tekan je perkataan ceriterakita dan anda akan terus didirectkan ke cerita tersebut . Dont worry, kalau nak baca, free je . Best gila . Promote2 :P



Super kawaii fight ~.~

Sebenarnya saya masih tidak bersedia untuk menjawat gelaran form 4 . Nak tunggu sedia tu memang forever la tak sedia . Haha . Ramai orang kata form 4 tahun honeymoon . Err .__.  Korang ni biar betul . Lagi lah serabutnya nak kena sedia mental and fizikal sebelum masuk form 5 . Dah la banyak subjek baru ( normal la tu makcik ==' ) cikgu baru semestinya , dan classmates baru . Ouh . Sungguh serabut sekali and aku dah buat research untuk membuktikan betapa serabutnya form 4 .__. // research ? pfft . tahan gelak



Korang dua ni tak boleh comel lagi ke ? Jelly .__.


1 . Subjek baru

Hoho . Subjek baru semestinya amat menyerabutkan . Next year in syaa Allah aku bergelar budak bio . Sebab tu je yang aku yakin aku boleh bawak . Lagipun aku nak jadi lecturer yang ajar course sains , course ape, tak fikir lagi and nak masuk UIA . Ape kejadahnya nak masuk UIA ambik selain daripada sains tulen kan ? Haha . Err . So , aku nak kena hadam subjek baru dalam otak aku secepat mungkin . Buku rujukan bio yang dah berzaman umi beli tak sentuh pon . Selak sampai bab3 , then tak bukak-bukak dah . Err . Bosan ah belajar sendiri . Tapi aku tetap kena hadam jugak menda tu cepat . Nanti Shahira take over takhta aku kat ranking tu lagi . Haha . Persaingan yang sihat kan ? Silalah contohi kami //puihh :P



Ehh, korang pernah tak dengar yang kat sekolah jepun , biasanya girl akan mintak kain yang ikat kat kepala yang crush dia pakai time hari sukan . Then mintak la couple sekali . Comel je kan legend ni ? Err , bukan legend pon sebenarnya . It's happen in real life :D


2 . Cikgu baru

Cikgu baru ? Ohh tidakkk . Susah nak terima hakikat cikgu-cikgu baru yang tak kenal siapa aku sebenarnya akan ajar aku tahun depan . Urghh . Awal-awal tahun kena la buat plastik , jadi budak baik gitu . Sungguh la awkward . And aku ni jenis manusia yang amatlah susah nak terima benda baru dalam hidup aku . It takes months and sometimes years . Sepanjang tempoh aku tak terima tu , segalanya akan bertukar menjadi awkward kat mata aku . Hmm , dah tiga tahun , teacher Rosa ajar aku BI, dua tahun ustazah Yusnita ajar aku PI , tiga tahun cg Shikin ajar aku PK , tiga tahun ustazah Zakiah ajar BA , dua tahun ustazah Norita ajar TQ ( err , tahun depan aku dah tak belajar PK , BA and TQ dah .__. ) and soo on . Jangan pelik ramai cikgu pegang kelas kitorang lebih setahun sebab kelas kitorang KAA . Special case . Yang paling tak boleh nak terima , cikgu - cikgu ni semua dah takkan ajar aku tahun depan . Sekarang aku dah rindu nak masuk kelas diorang .__.



I cant resist seeing the boy untighten his tie . It's just soo hot :D

3 . Classmates baru

Err . Ok , fact yang ke-3 ni yang paling aku tak boleh terima . Bayangkan , aku dengan classmates aku dah 3 tahun together menghadapi segala ujian , dendaan , hw yang bertimbunan , kutukan , pujian and segala bagai perkataan yang boleh korang tambah imbuhan -an kat hujung dia . Then suddenly next year , semua orang blah , tak duduk dalam satu kelas . Ada yang nak ambik bio macam aku , lk macam besties aku , akaun macam tqah ( maybe die ambik sebab entah, dia tengah confuse nak ambik akaun or sains tulen ) and tak kurang jugak ada yang nak pindah sekolah lain . Diyana yang paling buat aku rasa nak berjurai air mata . Dia pindah Perak next year . Ohh , tidakk . Makcik tu dah tiga tahun aku buli and dia satu-satunya jiran satu IM 15 yang satu sekolah dengan aku selain teacher Rosa . Ouh , air mata aku nak keluar dah ni . Err . Tutup cerita :'(



Untung la boleh main rambut Usui . Jelly .__.


Nampak tak betapa serabutnya jadi form 4 bagi aku ? Err . Apa pun jadi , kita still kena hadapi challenge kan ? Move on . Tak kan nak sama je setiap tahun . No life la macam tu . Kena semangat ok hadapi tahun baru .



This is my face when I say those words . pfft .__.


Untuk seniors aku yang next year jadi form 5 , tabah ok ? Haha . Buat yang terbaik untuk tahun akhir akaks jadi budak yang pakai baju kurung sekolah . Aku ,  2 tahun je tinggal nak hadapi moment paling sweet dalam hidup sebagai seorang manusia . Hmm . kena buat plan ni macam mane nak habiskan dua tahun ni dengan penuh makna . Fight !



Adios .




No comments :